10a Fira de la Tòfona del Berguedà, amb jornada tècnica inclosa

dissabte, 24 febrer, 2018 - 08:56 a diumenge, 25 febrer, 2018 - 20:00
Cal Rosal

El proper cap de setmana 24 i 25 de febrer l’Ajuntament d’Olvan realitzarà la X Fira de la Tòfona que tindrà lloc a Cal Rosal. La Fira que enguany arriba a la seva desena edició, arriba amb un any dolent en la collita de tòfones degut a la climatologia. Tot i així des de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, en el marc de Xarxa de Productes de la Terra, es dona suport a aquelles fires i esdeveniments que aposten pel producte local i per això es col·labora amb l’Ajuntament d’Olvan que organitza de la Fira de la Tòfona.

A l’espai firal hi haurà un parada de tòfona fresca i altres parades porten productes alimentaris elaborats amb tòfona, com formatges, embotits... i també productes  d’artesania on l’objecte protagonista és la tòfona com és el cas d’una parada que porta sabons fets amb tòfona o una altra parada amb joies de tòfona.

La Fira constarà com cada any d’una jornada tècnica el dissabte al matí on s’explicarà una experiència de la tòfona vinculada al turisme per una empresa familiar, “La tòfona de la Conca” a càrrec del Sr. Dídac Espasa. I la recuperació de la producció de tòfona silvestre mitjançant reforestacions a càrrec del Sr. Daniel Oliach, Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya. Finalment també es realitzarà una xerrada a càrrec de Francesc Mauri (Meteoròleg de TV3) sobre “Tendència futura en el canvi climàtic”. Dins el context de la jornada hi haurà un petit tast com a cloenda  a càrrec del Restaurant Sol i Cel.

D’altra banda, des d’inici de febrer ha arrencat la campanya de la Cuina de la Tòfona, en aquesta edició i participen 5  restaurants de la comarca del Berguedà: Ca l’Amagat, Cal Majoral, Restaurant Niu Nou, Restaurant Caliu i Restaurant Cal Fuster; els que han elaborat uns plats especials per aquests dies amb la tòfona com a protagonista. Un dels nous restaurants que s’han incorporat aquest any a la Cuina de la Tòfona és Cal Majoral amb la seva nova línia de treball, elaborant nous i sorprenents productes culinaris i un menú especial amb la Tòfona com a protagonista.

Organitzador:
Agència de Desenvolupament del Berguedà