V Congrés Internacional Patrimonis alimentaris, turismes i sostenibilitat - Odela (UB)

dimarts, 21 maig, 2019

La cinquena edició del Congrés Internacional de l’Observatori de l’Alimentació, pretén abordar el patrimoni alimentari en la seva relació amb el turisme i la sostenibilitat.

El patrimoni alimentari, com el “patrimoni” en general, ha estat considerat tant com una construcció socio-cultural, amb capacitat per representar simbòlicament una identitat, com una indústria de valors afegits. La lògica político-cultural respon a una voluntat de recuperar el que, havent desaparegut o estar en camí de desaparèixer, ha estat considerat una manifestació identitària; la lògica mercantil s’inclina per patrimonialitzar el que és susceptible de convertir-se en mercaderia, sigui per la seva dimensió d’espectacle o d’objecte consumible.

Més informació aquí.