La Xarxa de Productes de la Terra, present al webinar ‘Com poden el petit comerç i els ajuntaments donar suport als aliments locals, de temporada, i ecològics?’

divendres, 2 juny, 2023

La Xarxa de Municipis per l’Agroecologia organitza aquest webinar el dimarts 6 de juny, d’11 a 13 hores

La Xarxa de Productes de la Terra, de la mà de la Gerència de Comerç de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, participarà dimarts 6 de juny en el webinar ‘Com poden el petit comerç i els ajuntaments donar suport als aliments locals, de temporada, i ecològics?’, organitzat per la Xarxa de Muncipis per l’Agroecologia.

En concret, s’explicarà el projecte de la Xarxa de Productes de la Terra en l’àmbit de les accions envers la millora de la comercialització a botigues.

I és que el petit comerç, les botigues de barri, locals, minoristes... són canals curts de comercialització fonamentals per a la producció agroecològica i, tot i això, ¿per què està sent difícil que a les botigues de barri venguin producte local, de temporada i ecològic? ¿Hi ha algun tipus de condicionant cultural? ¿Hi ha dificultats en l’abastiment? ¿Existeix desconeixement per part del consumidor? ¿Quin paper poden jugar els ajuntaments en l’enfortiment d’un canal de comercialització tan important per al sector agroecològic?. Aquestes i moltes altres preguntes es tractaran de respondre en aquest webinar, que començarà a les 11 del matí i s’allargarà fins a les 13 hores.

Amb dades i experiències, persones del petit comerç, productors i ajuntaments debatran per tal de conèixer les capacitats, eines i possibilitats per donar suport a aquest flux d’aliments de la terra fins als consumidors finals.

Si hi esteu interessats, podeu inscriure-us des d'aquest enllaç.