El Consell General del Consorci del Lluçanès aprova el pressupost del 2019 i la construcció de la formatgeria col·lectiva i obrador comunitari

dilluns, 10 desembre, 2018

El passat dimarts 27 de novembre es va celebrar el Consell General del Consorci del Lluçanès, membre de la Xarxa Productes de la Terra. Dos dels principals punts de l’ordre del dia eren sobre el Pressupost del Consorci per l’any 2019 i l’inici de l’expedient de contractació per a la formatgeria.

El Pressupost de l’any 2019 és de 991008,46€, i inclou, entre altres, les partides necessàries per a la construcció d’una formatgeria col·lectiva i obrador comunitari al Lluçanès. La formatgeria és un projecte innovador que pretén dinamitzar el món rural i sector primari a través de la generació d’ocupació, formació i naixement de noves empreses. Es tracta, doncs, d’un espai pensat per a realitzar la part pràctica de la formació del curs de formatgeria artesana que s’organitza des del Consorci del Lluçanès i a la vegada serà un obrador comunitari on els seus usuaris podran utilitzar els espais per a desenvolupar el seu propi projecte empresarial en el món del formatge.

S’està treballant perquè la seva ubicació sigui en un terreny annex al Consorci del Lluçanès, cedit per l’Ajuntament d’Olost, i compta amb la col·laboració i implicació de la Diputació de Barcelona i l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya a través del projecte PECT “BCN Smart Rural”.

Amb aquest projecte el Lluçanès es consolida com a territori líder en desenvolupament rural i es posiciona en el sector formatger.