El Consell Comarcal de l’Alt Penedès impulsa la digitalització de l’agricultura per a la millora de rendiments i l’augment de la sostenibilitat davant el canvi climàtic

divendres, 23 juny, 2023

Una nova tendència global per millorar la competitivitat del sector agrícola és la introducció de la teledetecció per nano satèl·lits aplicada a l'agricultura. Aquesta tecnologia, que fins ara ha estat poc utilitzada tant a Catalunya com a l'Estat espanyol, és clau per millorar l'eficiència del sector primari, reduir la petjada de carboni i els consums d'aigua, i assegurar el seu creixement sostenible.

Amb l'objectiu de potenciar aquesta innovació i consolidar el seu ús, el servei de Promoció Econòmica del Consell comarcal de l’Alt Penedès i els  seus 27 municipis, mitjançant el programa Treball Talent i Tecnologia (TTT) de la Diputació de Barcelona, ha ampliat el projecte de digitalització de la de l'agricultura amb aquest servei.

Es busca posicionar a totes les baules del sector de la viticultura i d'altres cultius de l'Alt Penedès com a referent en teledetecció per nano satèl·lits. Això permetrà a la comarca ser pionera en l'àmbit internacional amb un projecte integral de col·laboració públic-privada per estar a l'avantguarda tecnològica i servir d'exemple per a les altres regions.

Aquest servei proporcionarà als usuaris diverses funcionalitats i formació perquè puguin fer un ús eficient. El projecte també cerca consolidar la transició cap al quadern digital d'explotació agrícola (CUE). La normativa, que s'implementarà aviat, obligarà a l'emplenament del CUE.

Per a més informació, inscripcions o per a la resolució de dubtes es pot enviar un correu electrònic a tttpenedes@ccapenedes.cat o a la web.