Catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà

dilluns, 8 abril, 2019

L'Ajuntament de Gironella, l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà i l’Associació d’Agroturisme del Berguedà juntament  amb el suport de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, van crear l’any passat la primera edició del catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà, amb la voluntat d’impulsar un canal comercial entre els productors alimentaris locals i les cases de turisme rural i càmpings.

La iniciativa d’aquest catàleg agroalimentari, està vinculada a la Xarxa de productes de la Terra, una agrupació impulsada des de l’any 2010  per la Diputació de Barcelona de dotze ens locals d’àmbit supramunicipal.  Aquesta Xarxa de productes singulars de la terra, agrupa a més d’un miler d’empreses productores i elaboradores de productes alimentaris de la demarcació de Barcelona. L’objectiu principal és enfortir el teixit empresarial de la zona per tal que les empreses siguin més competitives i sostenibles i, al mateix temps, que els diferents territoris guanyin en prestigi i qualitat.

En aquesta mateixa línia de la Xarxa de Productes de la Terra, el catàleg agroalimentari del Berguedà també realça el valor dels quaranta-tres productes alimentaris que  reuneix en les seves pàgines. Tots els aliments que surten, són de qualitat indiscutible i estan produïts, fabricats i es poden trobar al Berguedà. L’existència d’aquest catàleg facilita el fet que les persones que visiten la comarca en puguin conèixer també la seva vessant productora i, si ho volen, puguin testar alguns dels aliments més característics i de qualitat de la zona.

A més a més, a l’última pàgina del catàleg, també hi ha una ressenya de les fires i mostres vinculades als productes alimentaris de Km0 que es fan al Berguedà durant el transcurs de l’any. Per tal que, tothom qui estigui interessat, pugui gaudir en un ambient distès d’aquestes joies gastronòmiques.

Catàleg: https://www.aceb.cat/images/Agroturisme/Cataleg_ACEB_final.pdf