Assaboreix la gastronomia amb el nou magazín interactiu, “Rebost”

dimarts, 30 abril, 2019

Ja està disponible per iOS i Android, el nou magazín interactiu de la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona que mostra la riquesa gastronòmica de les comarques de la demarcació, el Rebost. En aquest magazine, l’usuari pot conèixer els productes autòctons, provar noves receptes per redescobrir els sabors de la terra i el mar, i consultar les propostes turístiques més gourmet elaborades pels productors de les comarques barcelonines.

El Rebost està estructurat en quatre blocs principals: “Productes”, “Receptes”, “Turisme i territori” i “Productors”. Cada apartat projecta el valor dels productes de proximitat des d’un vesant diferent:

Productes

En aquest primer bloc, l’usuari pot descobrir el ventall de productes de proximitat que ofereixen les diferents comarques del territori. Cada producte va acompanyat d’una breu descripció i algunes dades d’interès de les seves especificitats. També es pot trobar informació sobre els punts de venda i les tendències culinàries. Algunes d’elles, acompanyades d’un vídeo, per tal que sigui més entenedor i atractiu.

Receptes

En aquest segon apartat, l’usuari del magazín pot descobrir noves receptes per cuinar els productes de la xarxa, per gaudir d’una forma diferent dels sabors, aromes i textures que ofereixen aquests menjars. Hi ha receptes per entrants, primers i segons plats i, pels més llaminers, receptes de postres. En totes elles s’explica els ingredients que componen el plat, el mètode de preparació i alguna curiositat del producte estrella.

Turisme i territori

Per fer d’aquest Rebost una plataforma més rica, també consta d’un apartat de propostes turístiques del territori. Així, s’enumeren les fires de caràcter culinari que se celebren a les diferents comarques de la demarcació de Barcelona. A través d’un mapa del territori, l’usuari pot trobar els noms de les fires, l’època de l’any que se celebren i visitar la pàgina oficial de la fira. La revista digital també ofereix una ruta de les llotges més importants del litoral per poder descobrir tots els secrets del món mariner.

Productors

Per acabar de completar el Rebost, la plataforma també disposa d’un apartat de descobertes, novetats per estar al dia i informació sobre els productors de la zona.

Xarxa de Productes de la Terra

Impulsada per la Diputació de Barcelona, la Xarxa de Productes de la Terra té la finalitat de preservar i enfortir el teixit empresarial de productes alimentaris locals i de qualitat de la demarcació de Barcelona, per tal que les empreses siguin més competitives i sostenibles.

La Xarxa compta amb un cens de prop de 1.200 empreses productores d’aliments amb trets singulars propis de la demarcació. Unes empreses que, segons càlculs de la Diputació de Barcelona, donen feina a unes 6.700 persones. Les comarques amb més empreses censades són l’Alt Penedès (el sector vitivinícola té molta força en aquesta comarca), amb 159 empreses (que representa un 14% del total), seguida del Vallès Oriental amb 148 empreses (un 13% del total); i Osona, amb 137 empreses (un 10% del total). La comarca amb menys empreses seria el Garraf, amb 40 (que representa un 4% del total).

La Xarxa Productes de la Terra està integrada pels Consells Comarcals de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Bages, el Baix Llobregat, el Maresme, Osona i el Vallès Oriental; el NODE Garraf, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, el Consorci per la Promoció dels Municipis del Moianès, el Consorci del Lluçanès i el Consorci de Turisme del Vallès Occidental. Amb la coordinació de la Diputació de Barcelona, dona cobertura pràcticament a tota la demarcació.