Jornada informativa de “La Llei 18/2017, d’1 d’agost, i la gestió als mercats de venda no sedentària” organitzada per la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona

dijous, 14 juny, 2018 - 09:05
Recinte Mundet

La Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona té previst realitzar, el proper dia 14 de juny, la Jornada explicativa de la “Llei 18/2017, d’1 d’agost, i la gestió als mercats de venda no sedentària”, que serà presentada pel diputat delegat de Comerç, Isaac Albert.

Amb aquesta sessió es pretén analitzar el marc jurídic vigent en matèria de mercats de venda no sedentària després de l’entrada en vigor de la Llei 18/2017, d’1 d’agost, i resoldre les qüestions i dubtes freqüents plantejats pel personal tècnic dels ajuntaments.

Així, l’Oficina de Mercats i Fires Locals de la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb la Direcció dels Serveis Jurídics, en la seva tasca de donar suport als ens locals, va aprovar l’any 2016 una ordenança tipus de venda no sedentària adaptada a la llei de comerç aleshores vigent i en especial al Decret 162/2015 de 14 de juliol.

Ara bé, aquest marc jurídic s’ha vist afectat posteriorment per l’entrada en vigor de la “Llei 18/2017, de comerç, serveis i fires”, aprovada l’1 d’agost, que si bé manté aspectes normatius ja existents anteriorment, també incorpora alguns continguts nous que han de projectar-se en l’aplicació de l’ordenança tipus aprovada. Una qüestió essencial a tenir en compte és que la nova llei preveu un desplegament reglamentari que, a hores d’ara, no s’ha dut a terme.

Davant aquesta situació i sent coneixedors que alguns d’aquests canvis incideixen directament en la gestió dels mercats de venda no sedentària, i generen dubtes entre el personal tècnic dels ajuntaments, des de l’Oficina de Mercats i Fires i amb la participació de la Direcció de Serveis Jurídics de la Diputació de Barcelona, es proposa aquesta Jornada, el proper 14 de juny, a la Sala d’Actes del Pavelló Migjorn del Recinte Mundet.

La Jornada serà impartida pel Lletrat del Servei d’Assessoria Jurídica de la Diputació de Barcelona, el Sr. Fernando Marín Díaz-Guerra. Les persones interessades hauran de contactar amb el responsable municipal de formació del corresponent ajuntament, per tal que autoritzi la seva assistència; el termini per fer les inscripcions és fins el dia 7/06/2018. Per a qualsevol consulta o aclariment es pot contactar amb l’Oficina de Mercats i Fires Locals, per telèfon al 934 049 216 o per correu electrònic: o.mercatsfl@diba.cat.

Organitzador:
Diputació de Barcelona