Jornada per la Sobirania Alimentaria a Navàs (Bages), diumenge 21 de maig

diumenge, 21 maig, 2017 - 10:00

Des de l’Ajuntament de Navàs conjuntament amb l’Associació Menjadors Ecològics organitzem una doble Jornada per la Sobirania Alimentària, en el marc del projecte Navàs Sobirania Alimentària. A questa jornada pretén ser un punt d’arribada i, alhora, de sortida cap a nous horitzons.

A més de gaudir de totes les activitats que us hem preparat, també gaudireu menjant un menú 100% ecològic i de proximitat. Aquell dia no dubteu en quedar-vos a casa, és el moment de sortir i trobar-nos per conèixer, escoltar, parlar, gaudir i aprendre conjuntament!

De 10h a 14h

- Una jornada tècnica amb quatre grups de treball:

Producció/circuits curts, grup obert a productores i productors

Menjadors ecològics i de proximitat, grup obert a AMPAS, AFA, mestres, cuiners, monitors, dietistes...

Administracions públiques, grup obert a responsables polítics, tècnics municipals i d'associacions

Transformar la cuina de la residència en ecològica i sostenible, grup tancat de cuiners, gestors de col·lectivitats i dietistes.

- Una jornada popular amb activitats per a tots els públics, durant tot el matí hi hauran activitats relacionades amb l'alimentació saludable per totes les edats perquè pugueu venir acompanyats de familiars, amics i de qui vulgueu.

Les jornades es realitzaran al Institut Escola Sant Jordi (C/ Puig-reig, s/n)

ACTIVITATS:

10h - 10:30h Introducció / benvinguda

“L’evolució del canvi climàtic i dels seus efectes al nostre país” Gabriel Borràs de l’Oficina del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya.

11h - 12h

"Alimentació Saludable i Sostenible" Maria Blanquer de l’Agència de Salut Pública de Catalunya

12:30h - 13:30h

"Aliments ecològics vs convencionals" Maria Dolores Raigón catedràtica de la Universitat Politècnica de València